söndag 9 november 2014

Smoothie med dadlar och cacaonibs


Jag gör gröna smoothies till frukost nästan varje morgon. Idag, en härlig och solig höstsöndag, lyxade jag till det med en chokladig och nyttig smoothie med kaffesmak. Jag tillsatte proteinpulver, dels för att det blir fluffigt och gott, dels för att jag vill få i mig mer protein på morgonen.

Till ett glas
En liten näve cashewnötter 
3 färska dadlar
1 msk cacaonibs
1/5 msk kakaopulver
1/5 msk kokosflingor
1/5 msk snabbkaffepulver
1 dl vatten
1,5 dl mandelmjölk
1/4 dl proteinpulver med chokladsmak

Kärna ur dadlarna och tillsätt alla ingredienser i en blender. (I smoothies blir det lite småbitar av nötterna om man inte kör tillräckligt länge och har tillräcklig hastighet på blendern. Jag gillar dock lite tuggmotstånd.) kör tills smoothies blir fluffig och allt har mixats väl. Servera direkt. Dekorera gärna med några kokosflingor eller cacaonibs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar