söndag 9 november 2014

Avocadosmoothie med sting

Det här är min standarsmoothie på vardagar. Viss variation förekommer dock…. Jag brukar göra på 8-10 dl vatten för att ha under dagen. Gillar att ta med mig i en mindre flaska till jobbet eller ta ett stort glas före eller efter träning. Vattnet kan självklart bytas ut mot mandelmjölk. Ibland har jag i proteinpulver. Smoothien blir ganska tjock och go då. Jag brukar i rätt rikligt med kanel, ca 1/2 - 1 tsk. Gurkmeja och chilipeppar eller cayennepeppar tar jag lite mer sparsamt. Mer gurkmeja än peppar. Testa dig fram. Med peppar blir det lite sting i smoothies. Både peppar och gurkmeja påverkar ämnesomsättningen. 

1 liter vatten
1 tsk linfröolja
1 avokado
2 nävar färsk spenat
2 cm färsk ingefära
kanel
gurkmeja
chilipeppar
1 selleristång
1 äpple
1 liten näve frusna hallon
ca 30 g proteinpulver


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar