lördag 18 oktober 2014

Italiensk köttsoppa med pesto


I höstrusket finns inget bättre än att äta en varm soppa. Här har jag gjort ett storkok av soppa som räckt många portioner. Jag tog till och med mer än 600 g högrev så det blev en matig och god soppa. Smaken av pesto gjorde soppan mycket god. Jag tillsatte även lite mozarellost som jag smulade över soppan. 

4 port
600 g högrev (benfri)
2 st gula lökar
3 st vitlöksklyftor
1 zucchini
1-2 paprikor
smör och rapsolja
2 msk tomatpuré
salt och peppar
1,2 liter kalvbuljong
2 dl creme fraiche
2 msk grön pesto

Skär rent köttet och skär i bitar. Skala och hacka lök och vitlök. Bryn köttet och lök i smör- och rapsolja. Rör i tomatpuré, salt och peppar. Tillsätt kalvbuljong. Låt soppan koka ca 45 min. Skär zucchinin och paprikan i små bitar.  Tillsätt grönsakerna till soppan och koka ytterligare 10 min. Smaksätt med salt och peppar. Tillsätt creme fraiche och pesto och låt soppan koka upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar